EBC Remblokken

EBC heeft een heel programma remblokken in diverse compounds, van standaard straat gebruik (Ultimax) via Yellowstuff high performance straat/trackday remblokken tot de Orangestuff full race remblokken. De EBC performance remblokken staan bekend om hun zeer goede prijs prestatie verhouding.

 EBC Greenstuff remblokken

De greenstuff performance remblokken zijn ontworpen voor sportief straatgebruik en zijn voornamelijk geschikt voor de lichtere auto’s tot  zo’n 1100 KG. De Greenstuff remblokken hebben een temperatuur bereik van 0-600 °C.  Testen van EBC Greenstuff remblokken door het Engelse MIRA Motor Vehicle Research Institute  hebben aangetoond dat bij een noodstop van 100-0 km/h de remweg 15% korter is  t.o.v. standaard remblokken.   De EBC Greenstuff remblokken genereren minder remstof, en houden zodoende uw lichtmetalen velgen schoner. Ook hecht het remstof minder aan de velgen, waardoor het makkelijker te verwijderen is.

 

EBC Redstuff remblokken

De EBC  Redstuff remblokken zijn ontworpen als high performance remblok voor lichtere auto’s tot 1000KG en als performance remblok voor auto’s  vanaf 1000KG. De Redstuff remblokken hebben een temperatuurbereik van 0-750 °C. Het remblokmateriaal bestaat uit kevlar vezels met keramische deeltjes. Hierdoor heeft het een langere levensduur, het remt beter en is stiller. Tests hebben uitgewezen dat auto’s met een snelheid van 160 km/h met Redstuff remblokken 13 meter eerder stoppen dan auto's met OEM (originele) remblokken. De EBC Redstuff remblokken geven tot 50% minder remstof af waardoor uw velgen schoner blijven en makkelijker te reinigen zijn

 

EBC Yellowstuff remblokken

De EBC Yellowstuff remblokken zijn ontworpen voor race en rally toepassingen, maar zijn ook perfect veilig bij gebruik in het wegverkeer, vanwege de goede “bite” bij lage rembloktemperaturen.  De EBC Yellowstuff remblokken hebben een temperatuurbereik van  0-850 °C  en blijven goed remmen bij hogere temperaturen.  De EBC yellowstuff remblokken zijn uitermate geschikt  voor auto’s boven 1250 kg / 200 pk. EBC Yellowstuff remblokken genereren een gelijkwaardige hoeveelheid remstof als originele remblokken.  De Yellowstuff remblokken hebben geen noemenswaardige negatieve invloed op de levensduur van uw remschijven.

 

EBC Bluestuff remblokken

De EBC Bluestuff remblokken zijn ontworpen voor circuitgebruik en daardoor na enkele remacties al ingeremd. Bij hogere temperaturen blijft het remsysteem goed doseerbaar. Voor klanten die ervaring hebben met het alom geprezen Yellowstuff-materiaal van EBC, heeft Bluestuff een vergelijkbaar wrijvingsprofiel, maar met een hogere wrijvingscoëfficiënt over een  groter werkbereik en is het nog beter bestand tegen fading. Omdat het een track-gericht materiaal is, kan men een merkbare toename van zowel remstof als remgeluid ervaren. Zoals vaak het geval is met frictiematerialen, wordt vaak een toename van de ultieme prestaties bereikt door een toename van lawaai en stof. EBC NDX Bluestuff is niet agressief voor remschijven, en heeft weinig opwarmtijd nodig. EBC Bluestuff remblokken hebben een wrijvingscoëfficiënt van 0.45 bij 550 °C en 0.42 bij  800 °C

 

EBC Orangestuff remblokken

De EBC Orangestuff remblokken zijn race remblokken ontworpen voor circuitgebruik en zijn niet geschikt voor straatgebruik.  De semi-metallic samenstelling is de zwaarste die EBC Brakes te bieden heeft. Agressiever dan de Bluestuff en daardoor geschikt voor circuitgebruik in diverse toepassingen. EBC Orangestuff remblokken hebben een wrijvingscoëfficiënt van 0.6 bij 550 °C en zelfs 6.3 bij  800 °C